نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
14400
-
الف
+

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهتاب کرامتی (8)

در این گزارش با «مهتاب کرامتی» یکی از هنرپیشه های معروف سینمای ایران آشنا می شوید که سابقه ایفای نقش افغانستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

به گزارش آی فیلم2، طی سال های اخیر هنرمندان ایرانی بسیاری بودند که با ایفای کرکتر یک زن یا مرد افغانستانی سعی داشتند تجربیات جدیدی را به کارنامه هنری خود اضافه کنند. 

در این گزارش که هشتمین اشاره ما به هنرنمایی بازیگران ایرانی به حیث یک کرکتر افغانستانی است به سراغ «مهتاب کرامتی» رفته ایم :

«مهتاب کرامتی» یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون ایران در 25 میزان(مهر) سال 1349 خورشیدی در شهر ملایر به دنیا آمده است.

وی علاوه بر بازیگری در زمینه تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد، او همچنین سفیر حسن نیت و صلح یونیسف می باشد.

بانو کرامتی فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی و از شاگردان استاد امین تارخ می باشد. وی در سال 1375 خورشیدی در کورس های آموزشی استاد تارخ اشتراک کرد و در سال 1376 خورشیدی برای بازی در سریال «اصحاب کهف» معرفی شد.

«مهتاب کرامتی» در سال 1376خورشیدی زمانی که 27 سال سن داشت در سریال «اصحاب کهف» کرکتر هلن همسر ماکسی میلیان را به خوبی ایفا کرد و به شهرت زیادی رسید.

او یکی از بازیگران خوش شانسی است که با اولین حضور مقابل کمره و بازی بسیار روان و حرفوی توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

او بعد از شهرت فراوانی که با بازی در سریال «مردان آنجلس» به دست آورد بلافاصله برای بازی در فلم سینمایی «مردی از جنس بلور» انتخاب شد و در سال 1377 خورشیدی نخستین کار سینمایی خود را رقم زد.

«مهتاب کرامتی» یک سال بعد از بازی در فلم سینمایی «مردی از جنس بلور» برای بازی در فلم «مومیایی 3» انتخاب شد و در کنار پرویز پرستویی به ایفای نقش پرداخت.

وی در سریال «مریم مقدس» کرکتر کوتاهی را به عهده داشت ، این فلم به کارگردانی «شهریار بحرانی» زندگی حضرت مریم را روایت می کند.

«مهتاب کرامتی» در سال 1380 خورشیدی در سریال تلویزیونی «خاک سرخ» اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا به ایفای نقش پرداخت.

وی در 1386خورشیدی در دو فلم «زن ها فرشته اند» و «آتش سبز» به ایفای نقش پرداخت.

بانو کرامتی در سال 1387خورشیدی با بازی در چهار فلم «دوزخ»،«بهشت»،«برزخ»، «تردید»، «بیست و شبانه روز» به عنوان پرکارترین بازیگر زن ایرانی در بیست و هفتمین دوره جشنواره فلم فجر انتخاب شد.

او همچنین برای بازی در فلم «بیست» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از بیست و هفتمین دوره جشنواره فلم فجر شد.

«مهتاب کرامتی» در سال 1393خورشیدی در فلم «عصریخبندان» بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و برای بازی در این فلم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فلم فجر شد.  

بانو کرامتی در سال 1393 خورشیدی با بازی در چهار فلم «جامه دران»، «ارغوان»، «عصر یخبندان» و «مزار شریف» برای دومین بار عنوان پر کارترین بازیگر سال را از آن خود کرد.

بازی مهتاب کرامتی در فلم «مزار شریف» یکی از بهترین بازی های او در کارنامه درخشان بازیگری اش به شمار می رود.

بانو كرامتی درباره نقش‌آفرینی خود در فلم «مزارشریف» در مصاحبه ای گفته است: تجربه كاری و سابقه حرفوی ام نشان داده كه كوتاه یا بلندی نقش برایم اهمیتی ندارد و آنچه برایم مهم است تاثیرگذاری نقش در فلم و روی مخاطب است و اینكه این تاثیر گذاری را به عنوان یك بازیگر در چه فلم و در چه کرکتری می توانم داشته باشم.

وی با بیان اینكه پیش از شروع فلمبرداری به خاطر سختی نقش‌آفرینی به عنوان کرکتر یک زن افغانستانی با لهجه دری كمی هراس داشتم، ادامه داد: این اولین تجربه من بود و نگرانم می كرد كه نكند نتوانم با بقیه بازیگران و لهجه های آن ها هماهنگ باشم. من همه تلاشم را كردم و امیدوارم در این راه موفق بوده باشم.

«مهتاب کرامتی» در این فلم با «حسین یاری» و «مسعود رایگان» همبازی بود.

گفتنی است سریال های «اصحاب کهف» و «مریم مقدس» پیش تر با بازی وی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید :

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/رضا کیانیان (1)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/محمدرضا غفاری (2)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهرداد صدیقیان (3)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مسعود رایگان (4)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/قربان نجفی (5)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/لادن مستوفی(6)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهراوه شریفی نیا(7)

«مهتاب کرامتی» در یک سریال عاشقانه نقش آفرینی می کند

خانم بازیگر مشهور ایران، زن تأثیرگذار آسیا شد

گریم جالب «مهتاب کرامتی» که شباهت زیادی به «شربت گل» دختر افغانستانی دارد

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر